Σεπτέμβριος 2011

 

ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ ΕΟΦΣΕ

ΕΠΩΝΥΜΟ

ΟΝΟΜΑ

e-mail

Τηλ. Εσ.

ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ

ΓΕΩΡΓΙΑ

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

206

ΒΥΘΟΥΛΚΑΣ

ΣΠΥΡΟΣ

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

217

ΓΙΑΝΝΑΚΟΥ

ΣΤΕΡΓΙΑΝΗ

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

282

ΚΛΑΔΗ

ΜΑΡΙΑ

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

408

ΜΟΘΩΝΑΙΟΥ

ΜΑΡΙΑ-ΑΓΓΕΛΙΚΗ

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

284

ΜΠΙΡΤΣΑΣ

ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

341

ΝΙΚΟΛΑΪΔΗ

ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

543

ΠΥΡΙΟΒΟΛΗ

ΓΕΩΡΓΙΑ

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

216

ΡΕΒΙΘΗ

ΒΑΣΙΛΙΚΗ

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

204

ΣΚΑΡΑΓΚΑ

ΕΙΡΗΝΗ

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

318

ΣΥΝΤΕΤΑΣ

ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

265

ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΥ

ΕΛΕΝΗ

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

203

 

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΕΟΦ (ΕΟΦΣΕ)

Μεσογείων 284, 155 62, Χολαργός

Τηλ. 2132040200 / Fax. 2106549591

Website: www.eofse.gr

E-mail:   Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

 

 

Αρ. Πρωτ. 37 / 31.5.2011

 

 

 

Προς:  1. Υπουργό Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, κ. Λοβέρδο

2. Υφυπουργό Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, κ. Μ. Τιμοσίδη

3. Γενικό Γραμματέα Υ.Υ. & Κ.Α., κ. Α. Δημόπουλο

 

4. Πρόεδρο της Ανεξάρτητης Ομάδας Εργασίας Ειδικών Εμπειρογνωμόνων στον Τομέα Υγείας και Βουλευτή, κ. Η. Μόσιαλο

5. Πρόεδρο ΕΟΦ κ. Ι. Τούντα

6. Α' Αντιπρόεδρο ΕΟΦ, κα Μ. Σκουρολιάκου

7. Β' Αντιπρόεδρο ΕΟΦ, κ. Π. Βασιλάκη

 

 

 

ΕΟΦ και ΕΦΕΤ

Μαζί ή χωριστά;

 

 

Η «Ενδιάμεση Έκθεση της Ανεξάρτητης Ομάδας Εργασία Ειδικών Εμπειρογνωμόνων στον Τομέα της Υγείας» ανακοινώθηκε στις 20 Απριλίου 2010. Είναι το πόρισμα της εργασίας μιας 11μελούς ομάδας που είχε συγκροτηθεί στις 25 Ιανουαρίου 2011 από τον Υπουργό Υγείας & Κοινωνικής Αλληλεγγύης.

Η ομάδα αποτελείται από τον κ. Μόσιαλο, καθηγητή και Βουλευτή Επικρατείας, ακόμη 7 καθηγητές, 2 ιατρούς και μια διδάκτορα.

Σύμφωνα με το εισαγωγικό σημείωμα, η «Ενδιάμεση Έκθεση» επικεντρώνεται στην καταγραφή υλοποιηθεισών ήδη δράσεων και επεκτείνεται στη διατύπωση πρώτων σκέψεων σε επιμέρους τομείς του Συστήματος Υγείας.

Η Τελική Έκθεση θα διατυπώσει συγκεκριμένες προτάσεις και δράσεις για τη μεταρρύθμιση του Συστήματος Υγείας και θα ολοκληρωθεί στο τέλος του 2ου τριμήνου του 2011 (Ιούνιος).

Κατανοώντας την ανάγκη της ελληνικής Κοινωνίας, στη δύσκολη οικονομική συγκυρία που βιώνει, να προχωρήσει στη λήψη σωστών αποφάσεων, η 11μελής Ομάδα έχει καταγράψει σημαντικά στοιχεία και έχει προχωρήσει στη διατύπωση σημαντικών πορισμάτων που αποτελούν προτάσεις οι οποίες θα τεθούν στην κρίση της κοινωνίας πριν υλοποιηθούν από την πολιτική ηγεσία.


Τα μέλη του Συλλόγου Εργαζομένων στον Εθνικό Οργανισμό Φαρμάκων (ΕΟΦΣΕ), μελετήσαμε όλη την Έκθεση και εστιάσαμε την προσοχή μας στα σημεία που αφορούν στις διαπιστώσεις της για τον ΕΟΦ, καθώς και στις σκέψεις της 11μελούς Ομάδας για το μέλλον του.

Σημειώνουμε ότι ως Εργαζόμενοι στον ΕΟΦ και ο καθένας υπηρετώντας συγκεκριμένους τομείς (αξιολόγησης φαρμάκων, ελέγχου, επιθεώρησης, εργαστηριακής ανάλυσης, φαρμακοεπαγρύπνησης, ελέγχου κλινικών μελετών κλπ) ζούμε παράλληλα τόσο την ελληνική πραγματικότητα όσο και την ευρωπαϊκή, καθόσον η Φαρμακευτική Κοινοτική Νομοθεσία έχει ενσωματωθεί στο ελληνικό δίκαιο ήδη από το 1992.

Οι παρατηρήσεις μας έχουν ως εξής:

Στη σελίδα 9 της Έκθεσης αναφέρονται 18 θέματα που επεξεργάστηκε η Ομάδα, όπου το σημείο 11 είναι ο ΕΟΦ, το 14 είναι η θυγατρική του ΕΟΦ, ΕΚΕΒΥΛ, το 15 η θυγατρική ΙΦΕΤ και το 16 ο ΕΦΕΤ (Τρόφιμα).

Το Κεφάλαιο Γ. Δαπάνες Φαρμάκων, ασχολείται κατά κύριο λόγο με τα θέματα της Φαρμακευτικής Δαπάνης.

Στην σελίδα 56 υπάρχει το σημείο «Λειτουργία του ΕΟΦ» όπου αναγράφονται τα εξής:

Λειτουργία του ΕΟΦ

Ο Πρόεδρος του ΕΟΦ θεωρεί ότι υπάρχει πρόβλημα στελέχωσης του οργανισμού, λόγω συνταξιοδοτήσεων, με αποτέλεσμα σήμερα ο ΕΟΦ να διαθέτει 190 στελέχη από 240 που διέθετε προ διετίας, ενώ με μετατάξεις που επίκεινται αναμένεται να αναπληρωθούν περίπου 20 θέσεις. Καταβάλλονται προσπάθειες αντιμετώπισης του προβλήματος με προγράμματα μηχανοργάνωσης που εγκρίθηκαν για το 2011, καθώς και με τη δημιουργία νέου οργανισμού που θα ολοκληρωθεί τον Μάιο και που αναμένεται να ισχύσει από τις αρχές του 2012.

Ο ΕΟΦ έχει 2 θυγατρικές εταιρείες: το ΙΦΕΤ και το ΕΚΕΒΥΛ. Θα ήταν σκόπιμο να επανεξεταστεί ο ρόλος των δύο αυτών εταιριών. Πρέπει να εξετασθεί αν το ΙΦΕΤ, θα ήταν σκόπιμο να είναι εκτός ΕΟΦ ως θυγατρική ή να ενσωματωθεί στον ΕΟΦ. Η ιδιότητα του ΙΦΕΤ να εισαγάγει και να εμπορεύεται φάρμακα, δημιουργεί ασυμβίβαστο, μιας και ο ΕΟΦ ως εποπτεύων μηχανισμός δεν μπορεί ταυτόχρονα να εμπορεύεται φάρμακα. Γι' αυτό το θέμα έχει διατυπωθεί το ερώτημα κατά πόσο θα μπορούσε να συνάψει ο ΕΟΦ ή το κράτος ειδικές συμφωνίες με φαρμακαποθήκες προκειμένου αυτές να εμπορεύονται φαρμακευτικά προϊόντα που δεν έρχονται για άλλους λόγους στη χώρα. Επίσης είναι σκόπιμο να επανεξετασθεί ο ρόλος του ΕΚΕΒΥΛ και η δυνατότητα μετατροπής του σε οργανισμό αξιολόγησης της βιοϊατρικής τεχνολογίας.

Παράλληλα η συγχώνευση του ΕΟΦ, του Ενιαίου Φορέα Ελέγχου Τροφίμων - ΕΦΕΤ (και πιθανώς ορισμένων τμημάτων του Γενικού Χημείου του Κράτους) σε έναν οργανισμό φαρμάκων και διατροφής, ώστε να οργανωθεί ένας ενιαίος οργανισμός που θα έχει την ρυθμιστική ευθύνη στους τομείς του φαρμάκου και της διατροφής αξίζει περισσότερης διερεύνησης, με την προϋπόθεση ότι κάτι τέτοιο δεν έρχεται σε αντίθεση με την Κοινοτική νομοθεσία.

Στο σημείο «Ηλεκτρονική Συνταγογράφηση», στην τελευταία παράγραφο (σελίδα 57), αναγράφονται τα εξής:

Παράλληλα, η κυβέρνηση πρέπει να εξετάσει την ίδρυση κέντρου ανάλυσης της συνταγογράφησης (εντός του ΕΟΦ) που ως κεντρικό του σκοπό θα έχει την παραγωγή κατευθυντήριων οδηγιών συνταγογράφησης, ανάλυσης των συνταγών, ανάλυση της επίτευξης στόχων συνταγογράφησης (αν τεθούν τέτοιοι στόχοι όπως αύξηση της συνταγογράφησης γενόσημων φαρμάκων) από τους γιατρούς και εκπαίδευσης των λειτουργών του ΕΣΥ στην οικονομία και την διαχείριση του φαρμάκου και την κλινική φαρμακολογία. Το κόστος της ίδρυσης αυτού του κέντρου μπορεί να καλυφθεί μέσω οικονομιών κλίμακος οι οποίες μπορούν να επιτευχθούν από την συγχώνευση του ΕΟΦ με το ΙΦΕΤ και πιθανώς τον ΕΦΕΤ.

Στο τέλος του κεφαλαίου, στη σελίδα 62, αναγράφεται, μεταξύ ενός συνόλου 11 προτάσεων, τα εξής ζητήματα για τα οποία κρίνεται σκόπιμη η προσεκτική επιμέλεια - επίλυση:

2. Η δυνατότητα αλλαγής του ρόλου των 2 θυγατρικών εταιρειών του ΕΟΦ: το ΙΦΕΤ (να είναι εκτός ΕΟΦ ως θυγατρική ή να ενσωματωθεί στον ΕΟΦ) και το ΕΚΕΒΥΛ (να μετατραπεί σε οργανισμό αξιολόγησης της βιοϊατρικής τεχνολογίας).

3. Η δυνατότητα συγχώνευσης του ΕΟΦ, του Ενιαίου Φορέα Ελέγχου Τροφίμων - ΕΦΕΤ (και πιθανώς ορισμένων τμημάτων του Γενικού Χημείου του Κράτους) σε έναν οργανισμό φαρμάκων και διατροφής.

4. Η δυνατότητα ίδρυσης κέντρου ανάλυσης της συνταγογράφησης (εντός του ΕΟΦ) για την παραγωγή κατευθυντήριων οδηγιών συνταγογράφησης, ανάλυσης των συνταγών, ανάλυση της επίτευξης στόχων συνταγογράφησης από τους γιατρούς και εκπαίδευσης των λειτουργών του ΕΣΥ στην οικονομία και την διαχείριση του φαρμάκου και την κλινική φαρμακολογία.

 

Παρατηρούμε ότι η Ομάδα εκτιμά ότι η «συγχώνευση ΕΟΦ-ΕΦΕΤ-και ίσως και μέρος του ΓΧΚ σε ένα Οργανισμό ΤΡΟΦΙΜΩΝ-ΦΑΡΜΑΚΩΝ αξίζει περισσότερης διερεύνησης, με την προϋπόθεση ότι κάτι τέτοιο δεν έρχεται σε αντίθεση με την Κοινοτική νομοθεσία».

 

Ο Σύλλογός μας, με την παρούσα επιστολή, επιθυμεί να συμβάλλει στον προβληματισμό που έχει αναπτυχθεί και να υποβάλλει την άποψη και τα επιχειρήματά του, στο συγκεκριμένο σημείο, με σκοπό να προσφέρει στη διαμόρφωση της καλύτερης απόφασης.

  • Η Φαρμακευτική Νομοθεσία (Οδηγίες 2001/83, 2001/82, 2004/27 και 2004/28 καθώς και Κανονισμός 726/2001) είναι κοινή σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση και καθορίζει τις διαδικασίες αξιολόγησης, χορήγησης άδειας κυκλοφορίας, επιθεώρησης παραγωγής και διακίνησης, ελέγχου κυκλοφορίας, φαρμακοεπαγρύπνησης, ελέγχου κλινικών μελετών κλπ. Η παρούσα Νομοθεσία εφαρμόζεται με συνεκτικό τρόπο και πολύ αποτελεσματικά από τον ΕΟΦ, που είναι ένας αυτοχρηματοδοτούμενος, αυτόνομος Κρατικός Οργανισμός υπό την εποπτεία του Υπουργού Υ.Υ.Κ.Α..
  • Τα 27 Κράτη-μέλη της σημερινής ΕΕ διαθέτουν ΟΛΑ έναν Οργανισμό Φαρμάκων. Στη συντριπτική πλειοψηφία ο Οργανισμός αυτός καλύπτει τόσο τα ανθρώπινης όσο και τα κτηνιατρικής χρήσης φάρμακα. Μόνον 4 Κ-Μ έχουν χωριστό Οργανισμό Κτηνιατρικών Φαρμάκων. Αρκετοί εξ αυτών καλύπτουν και προϊόντα όπως τα Ιατροτεχνολογικά (Medical Devices) και τα Καλλυντικά. Κανένα δεν καλύπτει τα Τρόφιμα.
  • Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Φαρμάκων (European Medicines Agency - EMA) που έχει έδρα το Λονδίνο και συντονίζει κεντρικά τις εγκρίσεις των νέων φαρμάκων, διέπεται από την ίδια νομοθεσία με τους τοπικούς 27 Οργανισμούς και καλύπτει αποκλειστικά τα Φάρμακα.
  • Λόγω της συνάφειας της νομοθεσίας, τα οργανογράμματα και η λειτουργία όλων των Εθνικών Αρχών Φαρμάκων έχουν πολλά κοινά χαρακτηριστικά και τα ομόλογα τμήματα διαφόρων Κρατών Μελών επικοινωνούν μεταξύ τους σε μεγάλο βαθμό, σε καθημερινή βάση. Συχνές συναντήσεις στελεχών οργανώνονται προκειμένου να γίνεται ανταλλαγή απόψεων και να διευρύνεται η εναρμονισμένη αντιμετώπιση.
  • Πολλές πληροφορίες για τον τρόπο που λειτουργούν όλοι οι Οργανισμοί Φαρμάκων της ΕΕ μπορεί κάποιος να βρει στην Ιστοσελίδα των «Επικεφαλής των Οργανισμών» (Heads of Medicines Agencies - HMA) (http://www.hma.eu) που είναι η σελίδα επικοινωνίας μεταξύ τους. Σημειώνουμε ότι οι HMA συναντώνται και συζητούν τα κοινού ενδιαφέροντος θέματα 4 φορές ετησίως, ανεξάρτητα και πέραν των συναντήσεων που οργανώνονται από την European Commission στις Βρυξέλλες και από το ΕΜΑ στο Λονδίνο.

Ο τομέας των Τροφίμων στην Ευρωπαϊκή Ένωση εξυπηρετείται κεντρικά από τον European Food Safety Agency (EFSA) που είναι εγκατεστημένος στην Πάρμα της Ιταλίας και όπου συνεργάζονται οι αντίστοιχες υπηρεσίες ελέγχου Τροφίμων στην ΕΕ. Το νομοθετικό πλαίσιο για τα τρόφιμα είναι απολύτως διαφορετικής προσέγγισης (αφορά στην Ασφάλεια των Τροφίμων) από εκείνο των Φαρμάκων (Ποιότητα, Ασφάλεια, Αποτελεσματικότητα).

Οι ανωτέρω λόγοι αποδεικνύουν ότι ο Τομέας Φαρμάκου είναι, στην ΕΕ, διοικητικά πλήρως ανεξάρτητος από τον τομέα του Τροφίμου, σε αντίθεση με τα ισχύοντα στις ΗΠΑ (US Food and Drug Administration - FDA) και σε κάποιες χώρες της άπω Ανατολής (Κίνα, Ταϊβάν, Φιλιππίνες).

Το ευρωπαϊκό μοντέλο Οργανισμού Φαρμάκων ακολουθεί και ο Καναδάς, η Αυστραλία και πολλές άλλες ανεπτυγμένες χώρες.

 

Κατόπιν τούτου, ζητούμε από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υγείας και από τον κ. Μόσιαλο και την Ομάδα Ειδικών Εμπειρογνωμόνων να λάβουν υπόψιν τους τα ανωτέρω επιχειρήματα και να αποφύγουν τη συνένωση των Υπηρεσιών ΕΟΦ και ΕΦΕΤ που θα οδηγήσει σε έναν οργανισμό που θα είναι απόλυτα δυσλειτουργικός, στα πλαίσια της ισχύουσας νομοθεσίας.

Είμαστε στη διάθεσή σας για αναλυτικότερη παρουσίαση των ανωτέρω δεδομένων

 

 

Ο Πρόεδρος                                                Ο Γενικός Γραμματέας

 

 

 

Γιάννης Μαλέμης                                        Δρ. Χαράλαμπος Κατσούλας

 

 


 

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΕΟΦ

Μεσογείων 284, 155 62, Χολαργός

Τηλ. 2106507200 / Fax. 2106549591

Website: www.eofse.gr

E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Αρ. Πρωτ.   8/8-2-2011

ΠΡΟΣ

  • Υπουργό ΥΚΑ κο Λοβέρδο
  • Υφυπουργό ΥΚΑ κο Τιμοσίδη
  • Γ.Γ. ΥΥΚΑ κο Δημόπουλο
  • Πρόεδρο ΕΟΦ κο Τούντα
  • Αντιπρόεδρο Α' ΕΟΦ κα Σκουρολιάκου
  • Αντιπρόεδρο Β' ΕΟΦ κο Βασιλάκη

 

Θέμα : ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ  Ι.Φ.Ε.Τ

 

Κύριοι,

Από τη Διοίκηση του ΕΟΦ πληροφορηθήκαμε, μόλις την προηγούμενη εβδομάδα, το πρώτο αίτημα της νέας διοίκησης του ΙΦΕΤ για αύξηση του μετοχικού του κεφαλαίου κατά 25 εκατομμύρια €, με την αποκλειστική χρηματοδότηση του ΕΟΦ, αφού είναι ο μοναδικός του μέτοχος. Σε νεώτερη πληροφόρηση, το ποσό κατέβηκε στα 10 εκατομμύρια €.

Ομολογούμε ότι μας είναι αδύνατο να κατανοήσουμε, με βάση τα όσα συμβαίνουν στο προσκήνιο του καθημερινού υπηρεσιακού μας βίου, την τεράστια απόσταση μεταξύ της πρώτης εξαγγελίας της κυβέρνησης αυτής για την απορρόφηση του μεγαλύτερου μέρους του ΙΦΕΤ από τον ΕΟΦ και το σημερινό αίτημα του ΙΦΕΤ για εδραίωση της ύπαρξής του και συνέχιση της αμφισβητούμενης αποτελεσματικότητας δραστηριότητάς του, με τρόπο μάλιστα που θέτει σε κίνδυνο την απρόσκοπτη χρηματοδότηση κι επομένως τη βιωσιμότητα του ΕΟΦ, όπως εξηγούμε στη συνέχεια.

Η χρηματοδότηση του ΙΦΕΤ από τον ΕΟΦ είναι φαινόμενο επαναλαμβανόμενο από ιδρύσεως της Εθνικής Φαρμακοβιομηχανίας, της Κρατικής Φαρμακαποθήκης (το 1983), της ΦΑΡΜΕΤΡΙΚΑ και τώρα του ΙΦΕΤ (από το 1991, όταν όλες οι προηγούμενες εταιρείες ενσωματώθηκαν σε αυτό) ως σήμερα, με ποικίλα προσχήματα και τρόπους, πάντοτε με στόχο την κάλυψη των χρεών που προκύπτουν από τη ζημιογόνο λειτουργία του. Υπό το πρόσχημα της ανάγκης διατήρησης της εισαγωγικής δραστηριότητας για την κάλυψη των έκτακτων - το τονίζουμε- αναγκών, το ΙΦΕΤ συνέχισε και συνεχίζει να λειτουργεί με τρόπο αδιαφανή,  με όρους ιδιαίτερα ευνοϊκούς και καθόλου ανταγωνιστικούς προς τις υπόλοιπες φαρμακαποθήκες - αφού απολαμβάνει ιδιαίτερης μεταχείρισης - και απασχολώντας αριθμό ατόμων πολλαπλάσιο από αυτόν που απασχολούν οι πλέον κερδοφόρες ιδιωτικές ή συνεταιριστικές φαρμακαποθήκες της ελληνικής επικράτειας. Επιπλέον, εξαιτίας του απόλυτα αδιαφανούς τρόπου λειτουργίας του, δεν είναι κανείς βέβαιος ότι η τιμή στην οποία πληρώνει τα εισαγόμενα από το ΙΦΕΤ φάρμακα το δημόσιο ή ο πολίτης είναι πράγματι η συμφερότερη που θα μπορούσε να επιτύχει.

Ως Σύλλογος Εργαζομένων στον ΕΟΦ δεν αντιταχθήκαμε μέχρι τώρα στις έμμεσες αυτές ενισχύσεις -μέσω ΥΥΚΑ - καθόσον δεν είχαμε πληροφόρηση τι συνέβαινε ακριβώς με το ΙΦΕΤ. Με την πάροδο του χρόνου και την αδιάκοπη επανάληψη του φαινομένου,  εκφράζουμε πλέον ανοιχτά τις ισχυρές επιφυλάξεις μας για το νόημα της διατήρησης του ΙΦΕΤ με ατέρμονες χρηματοδοτήσεις με χρήμα των Ελλήνων Φορολογουμένων που καταλήγουν στο κενό και διογκώνουν το Δημόσιο Χρέος. Γι' αυτό το λόγο ακούσαμε με ιδιαίτερη ικανοποίηση την εξαγγελία της κυβέρνησης για απορρόφησή του από τον ΕΟΦ, σε μια εποχή μάλιστα που το προσωπικό του ΕΟΦ μειώνεται με γοργούς ρυθμούς λόγω της γνωστής συγκυρίας περιορισμού των προσλήψεων στο Δημόσιο. Αντί αυτού, την εξαγγελία ακολούθησε πολύμηνη σιγή, στη συνέχεια ακόμη μία ενίσχυση του ΙΦΕΤ με 4,5 εκατ. € από τον ΕΟΦ - μετά τα 13 εκατ. που δόθηκαν το 2009 -  και τώρα η απαίτηση για αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, χωρίς καμία απολύτως αιτιολόγηση πέρα του γνωστού ότι «τελείωσαν τα λεφτά μας» !

Σύμφωνα όμως με πληροφορίες μας, στο ΙΦΕΤ μόλις πρόσφατα καταβλήθηκαν, όπως και σε όλους τους προμηθευτές των Νοσοκομείων, Ομόλογα του Ελληνικού Δημοσίου για όλες τις σχετικές οφειλές. Παρόλα αυτά, το ΙΦΕΤ, δια της νέας του Διοίκησης έρχεται και ζητά, απόλυτα αναιτιολόγητα και πιεστικά, σε αντίθεση προς κάθε νομική και ηθική άποψη διατυπωμένη επίσημα, να «βουτήξει» ακόμα μια φορά, ζεστό Δημόσιο Χρήμα.

Ο Σύλλογος Εργαζομένων στον ΕΟΦ δηλώνουμε ότι είμαστε κάθετα αντίθετοι στο ενδεχόμενο αυτό. Τα όποια οικονομικά του ΕΟΦ οφείλονται στην ύπαρξη ιδίων πόρων που προέρχονται αποκλειστικά από τα παράβολα που καταβάλλουν οι φαρμακευτικές εταιρίες για τον έλεγχο των αιτημάτων τους από τον ΕΟΦ, όπως συμβαίνει σε όλους τους ομολόγους οργανισμούς στην ΕΕ και στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Φαρμάκου. Τα παράβολα αυτά έχουν αυστηρά ανταποδοτικό χαρακτήρα, ο οποίος μάλιστα επιβεβαιώθηκε και με την τελευταία απόφαση του ΣτΕ του 2008, μετά από προσφυγή της φαρμακοβιομηχανίας κατά της τελευταίας αύξησης των παραβόλων το 2006. Συνεπώς, η χρησιμοποίηση των εσόδων του ΕΟΦ για οποιοδήποτε άλλο σκοπό πέρα από την βελτίωση των υπηρεσιών του προς αυτούς που τα καταβάλλουν θέτει σε κίνδυνο την ίδια την ύπαρξη των εσόδων αυτών. Είναι αυτονόητο ότι στη δημοσιονομική συγκυρία που ζούμε, η αμφισβήτηση του ανταποδοτικού χαρακτήρα και η επακόλουθη ζημία που θα επιφέρει η πιθανή κατάργηση των παραβόλων θα καταδίκαζε τον ΕΟΦ και τα αντίστοιχα έσοδα του Δημοσίου σε μαρασμό και εξαφάνιση, προσφέροντας έτσι χείριστη υπηρεσία στη δημόσια υγεία και στα δημόσια οικονομικά. Όσον αφορά στο θέμα της κάλυψης των ελλείψεων με έκτακτες εισαγωγές ή άλλες ενέργειες, τούτο αποτελεί αρμοδιότητα του ΕΟΦ από το 1983 και ο Οργανισμός έχει αποδείξει ότι το έχει χειριστεί διαχρονικά επιτυχώς. Σύμφωνα με το άρθρο 29 του Ν. 1316/83 το έργο της έκτακτης εισαγωγής μπορεί να αναθέσει ο ΕΟΦ σε οποιοδήποτε φυσικό ή νομικό πρόσωπο (και όχι μόνο και αποκλειστικά στο ΙΦΕΤ, όπως ενδεχομένως καλλιεργείται ως αντίληψη).

Κύριοι,

Ζητούμε να γίνει άμεσα από τον ΕΟΦ, ο οποίος είναι ο κύριος μέτοχος, ενδελεχής έλεγχος της οικονομικής κατάστασης του ΙΦΕΤ και της οικονομικής του διαχείρισης προκειμένου να διαπιστωθεί που έχουν ξοδευτεί όλα αυτά τα χρήματα που έδωσε ο ΕΟΦ και διακινεί το ΙΦΕΤ. Να εξετασθούν όλες οι συναλλαγές του και το πόρισμα να δημοσιοποιηθεί τάχιστα.

Ζητούμε να γίνουν άμεσα ενέργειες του ΕΟΦ, προκειμένου να διερευνηθούν οι συμφερότεροι τρόποι κάλυψης των αναγκών της Δημόσιας Υγείας, με χαμηλότερο κόστος για τα Ασφαλιστικά Ταμεία, μέσα από επικοινωνίες και συνεργασίες με Συνεταιριστικές Φαρμακαποθήκες και Φαρμακευτικές Εταιρείες, στα πλαίσια του άρθρου 29 του Ν. 1316/83 . Οι εργαζόμενοι στον ΕΟΦ θα καταβάλλουμε κάθε προσπάθεια προς τούτο.

Ζητούμε να μελετηθεί το θέμα της συνέχισης ή όχι της λειτουργίας του ΙΦΕΤ, αφού πρώτα ληφθούν όψιν τα αποτελέσματα των δύο προηγουμένων σημείων. Η όποια πολιτική απόφαση επ' αυτού, θα πρέπει να ληφθεί αιτιολογημένα βάσει των ανωτέρω.

Δηλώνουμε ότι δεν εξαπολύουμε εναντίον των εργαζομένων στο ΙΦΕΤ μομφή. Επιπλέον, θεωρούμε ότι θα πρέπει να ληφθεί πρόνοια για τη μη απόλυσή τους.

ΟΜΩΣδηλώνουμε απολύτως αντίθετοι στο ενδεχόμενο αύξησης μετοχικού κεφαλαίου του ΙΦΕΤ, απόφαση που εάν ληφθεί θα είναι ενάντια σε κάθε νομιμότητα και σε κάθε κυβερνητική εξαγγελία για εξυγίανση και διακοπή της κατασπατάλησης. Μια τέτοια τοποθέτηση των χρημάτων του ΕΟΦ δεν έχει ανταποδοτικό χαρακτήρα κι επομένως στρέφεται εναντίον του ΕΟΦ.

Ευχόμαστε το «πάρτυ» εις βάρος των δημοσίων οικονομικών και της δημόσιας υγείας - κάθε «πάρτυ»- να έχει πράγματι τελειώσει. Πάντως ΑΥΤΟ ΤΟ ΠΑΡΤΥ, στην περίπτωση που κάποιοι επιθυμούν να συνεχιστεί, θα το σταματήσουμε εμείς με όλες μας τις δυνάμεις.

 

Κύριε Υπουργέ,

Σε αυτήν την κρίσιμη για το μέλλον του ΕΟΦ φάση, ζητούμε να μας ακούσετε, να ακούσετε τις προτάσεις μας, τις επιφυλάξεις μας, τις ανησυχίες μας και όλες τις εναλλακτικές δυνατότητες που υπάρχουν. Παρακαλούμε ορίστε μας μια συνάντηση το συντομότερο δυνατόν και είμαστε σίγουροι ότι θα σας διαφωτίσουμε προκειμένου να προβείτε στη λήψη της άριστης απόφασης για το θέμα.

Το ΔΣ του Συλλόγου Εργαζομένων ΕΟΦ

 

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΕΟΦ

Μεσογείων 284, 155 62, Χολαργός

Τηλ. 2132040200 / Fax. 2106537591

Website: www.eofse.gr / E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

 

Χολαργός, 25.5.2011

Αρ. πρωτ. 36

Προς: Υφυπουργό Υ.Y.Κ.Α. κ Μ. Τιμοσίδη

Θέμα: Αιτήματα και Προτεραιότητες του Συλλόγου Εργαζομένων στον ΕΟΦ

Κύριε Υφυπουργέ,

Ο ρυθμός επιδείνωσης της πραγματικότητας ανατρέπει την ατζέντα που είχαμε προς συζήτηση έως και πριν μερικούς μήνες, όταν ξεκίνησαν οι απόπειρές μας να δούμε και να συζητήσουμε με την πολιτική ηγεσία του Υ.Υ.Κ.Α.

Οι δυσάρεστες επιπτώσεις της σημερινής αρνητικής συγκυρίας θα μπορούσαν να μετριαστούν με μια προσεκτική και λειτουργική αναδιαμόρφωση του οργανισμού, αφού το ισχύον πλαίσιο λειτουργίας του παραμένει απαράλλαχτο τα τελευταία 22 χρόνια και αποτελεί πια τροχοπέδη στο σύγχρονο περιβάλλον. Για να γίνει όμως αυτή η αναδιαμόρφωση, είναι απαραίτητο να προηγηθεί ο προσδιορισμός της νέας φυσιογνωμίας του ΕΟΦ, ο οποίος έχει εξαγγελθεί και αναμένεται εναγωνίως τον τελευταίο ενάμιση χρόνο. Στο διάστημα αυτό παρατηρήσαμε αρκετές παλινωδίες, προβληματισμούς και αντιφάσεις από την πολιτική ηγεσία του Υ.Υ.Κ.Α., που δεν μας επιτρέπουν να αισιοδοξούμε. Και πιο συγκεκριμένα:

 

Ψ Η Φ Ι Σ Μ Α

Της ΓΕΝΙΚΗ  ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ του ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΕΟΦ

8-2-2011

Οι εργαζόμενοι στον ΕΟΦ δηλώνουμε απολύτως αντίθετοι στο ενδεχόμενο αύξησης μετοχικού κεφαλαίου του ΙΦΕΤ, καθώς στρέφεται εναντίον του ΕΟΦ, ο οποίος, ως μοναδικός μέτοχος θα πρέπει να την χρηματοδοτήσει. Ο ανταποδοτικός χαρακτήρας των εσόδων του ΕΟΦ δεν επιτρέπει την χρησιμοποίησή τους για σκοπούς πέρα από τη βελτίωση των υπηρεσιών που παρέχονται σε αυτούς που τα καταβάλλουν. Οποιαδήποτε χρήση δεν χαρακτηρίζεται από ανταποδοτικότητα, στρέφεται ενάντια στη βιωσιμότητα του ΕΟΦ και ως τέτοια την καταδικάζουμε.

Το ενδεχόμενο οποιασδήποτε άλλης ΝΟΜΙΜΗΣ ΜΟΡΦΗΣ χρηματοδότησης θα πρέπει να εξεταστεί μόνο μετά από ενδελεχή διαχειριστικό έλεγχο του ΙΦΕΤ, που θα καλύπτει όλη την περίοδο χρηματοδότησής του από τον ΕΟΦ.

ΚΑΛΟΥΜΕ τον ΠΡΟΕΔΡΟ του ΕΟΦ να σεβαστεί και να τιμήσει την θέση του ως επικεφαλής του Οργανισμού, να μην υπογράψει την αιτούμενη αύξηση μετοχικού κεφαλαίου του ΙΦΕΤ και να μην υποχωρήσει σε εκτός νόμου απαιτήσεις του ΥΥΚΑ που θα συντελέσουν στην αθώωση και τη νομιμοποίηση της αδιαφάνειας, της κακοδιαχείρισης και τελικά του «ΠΑΡΤΥ» που υποτίθεται ότι έχει τελειώσει.